Stoacı Liderlik
Stoizm nedir?
Stoizm, aklın duygulardan üstün olduğunu savunan felsefi bir disiplindir. Bunun dışında, stoacılığı diğer felsefelerden ayıran en önemli özelliklerden bir diğeri, her şeyin somut ve maddesel olduğunu savunmalarıdır.
Stoacı Liderlik Eğitimi
Stoacı Liderlik modeli Mak İş-Kültür&Sanat kurucusu Murat Öztürk tarafından oluşturulan ve MAK İş-Kültür&Sanat tarafından verilen felsefe temelli ilk liderlik modelidir.
Stozim felsefesi, Antik Yunan ve Roma'da ortaya çıkan ve insanın erdemli, bilge ve mutlu bir yaşam sürmesi için nasıl davranması gerektiğini öğreten bir düşünce akımıdır. Stoizm, insanın kendi zihnine hükmedebilir, ancak dış dünyadaki olayları tam kontrol edemez olduğunu kabul eder. Bu nedenle, insanın kendisine ve başkalarına zarar veren duygularını kontrol altına alması, mantıklı ve ahlaklı bir şekilde hareket etmesi ve hayatın zorluklarına karşı dayanıklı olması gerekir.
Stoizm felsefesi ile #liderlik arasında yakın bir ilişki vardır. Çünkü stoik bir lider, hem kendisini hem de yönettiği insanları daha iyi bir performans ve mutluluk seviyesine ulaştırabilir. Stoik bir lider, şu özelliklere sahiptir:
- Kendini tanır: Stoik bir lider, kendi güçlü ve zayıf yönlerini, değerlerini, hedeflerini ve motivasyonlarını bilir. Kendini sürekli geliştirmeye çalışır ve öğrenmeye açıktır.
- Duygularını yönetir: Stoik bir lider, öfke, korku, kaygı, kıskançlık gibi duyguların kendisini ve kararlarını etkilemesine izin vermez. Duygularını tanır, anlar ve sakin bir şekilde ifade eder.
- Mantıklı düşünür: Stoik bir lider, olayları olduğu gibi değerlendirir ve gerçeklere dayalı kararlar alır. Önyargılardan, varsayımlardan ve spekülasyonlardan kaçınır. Problemleri analitik ve yaratıcı bir şekilde çözer.
- Ahlaklı davranır: Stoik bir lider, erdemli olmayı hayatının amacı olarak görür. Doğru olanı yapmaya çalışır ve sorumluluk alır. Başkalarına saygılı, adil ve hoşgörülü davranır.
- Dayanıklı olur: Stoik bir lider, hayatın zorluklarına karşı pes etmez ve yılmaz. Zor zamanlarda sabırlı, cesur ve iyimser olur. Başarıyı paylaşır, başarısızlıktan ders çıkarır.
Stoizm felsefesi ile liderlik, kurumsal yönetimde başarıya katkı sağlar. Çünkü stoik bir lider, hem kendisini hem de yönettiği insanları daha verimli, uyumlu ve tatmin edici bir çalışma ortamına yönlendirir. Stoik bir lider, kurumun vizyonunu, misyonunu ve stratejisini belirler ve bunları uygulamak için ekip ruhu yaratır. Stoik bir lider, kurumun değerlerine bağlı kalır ve etik standartları yükseltir. Stoik bir lider, kurumun karşılaştığı fırsatları ve tehditleri doğru analiz eder ve uygun aksiyonları alır.
Stoizm felsefesi ile liderlik, kişisel ve profesyonel gelişim için de faydalıdır. Çünkü stoik bir lider, hayatın anlamını erdemli olmakta bulur ve mutluluğu içsel olarak yaşar. Stoik bir lider, kendisine güvenir ve başkalarına güven verir. Stoik bir lider, hayatın sunduğu güzellikleri takdir eder ve hayatın getirdiği zorlukları aşar.
Stoizm felsefesi ile liderlik, binlerce yıllık bir bilgelik mirasıdır. Bu mirası öğrenmek ve uygulamak, hem bireysel hem de kurumsal düzeyde başarı ve mutluluk sağlayabilir…
Stoizmin erdemleri nelerdir?
Birçok kaynak Stoizmin dört tane temek erdemi olduğunu gösteriyor: cesaret, ölçülü olma, adalet, (pratik) bilgelik. Ancak bazı kaynaklar bu dört erdemin yanı sıra beşinci bir erdemden bahsediyor: dürüstlük. Bu erdemler Stoizm felsefesinin en gerekli ve asıl değerleridir. Stoizm felsefesi bu erdemleri her şeyin üstünde tutup, onlardan daha önemli bir gerçeğin olmadığını savunur.
Cesaret (Andreia)
Cesaret, Stoizm felsefesinin temel erdemlerinden biridir. Korkunun karşısında sakin kalabilip, ondan etkilenmemek. Korku hissetmek insanı geriye çeker ve bu kabul edilemezdir; insanlar ölümün ve tehlikenin farkında olduktan sonra korku hissetmek gereksiz ve zararlıdır. Cesaret Stoizm felsefesinin gerekli olarak ifade ettiği erdemlerden biridir. Cesaret erdemi, insanlarda korku uyandıran, endişe getiren veya telaşa düşüren durumlarda insanı sakin tutup, mantıklı ve erdemlice düşünmesi için gereklidir.
Ölçülü olma (Sophrosyne)
Ölçülü olma, Stoizm felsefesinin temel erdemlerinden bir başkasıdır. Ölçülü olma erdemi insanın kendi kendini disiplin edebilme kabiliyetini ön planda tutar. Ölçülü olma erdemi, bir insanın kendi kendini denetlemesi, davranışlarına ve duygularına olan farkındalığı ve onlar üzerindeki kontrolünü yücelten bir erdemdir. Ölçülü olma erdemi Stoizm felsefesi için oldukça gereklidir çünkü Stoizm felsefesinde mutluluğa giden yolda bir insan kendi arzularına veya acı çekmekten korkan duygularına yenik düşmemeli, aksine bu duyguları kontrol edip davranışlarını ona göre ayarlamalıdır. Bu kontrol ve denetim ancak ölçülü olma erdeminden gelir. Ölçülü olma erdemi birçok şekilde kendini gösterebilir; ılımlı, sakin, tutarlı bir duruş ve zihniyete sahip olup davranışları kontrol edebilmek bunların en başındadır. Ölçülü olma erdemi, aynı zamanda ekonomik açıdan da kendini gösterebilir; materyalist aşırılıklardan sakınılması ve bu tür aşırılıkların kontrol edilmesi buna dahildir.
Adalet (Dikaiosyne)
Adalet, Stoizm felsefesinin temel erdemlerinden bir başkasıdır. Bu erdem, modern zamanlarda legal boyutta anlaşılabiliyor, ancak Stoizm felsefesi aslında adalet erdemini toplumsal boyuttan bireyler arası boyuta indirip, insanlara karşı doğru, dürüst ve adil olmayı vurgulamayı hedef alıyor. Adalet erdemi, insanlar arası interaksiyon boyutunda sadece adil olmayı değil, aynı zamanda insanlara karşı nazik, şefkatli ve objektif olmayı da savunur. Adalet erdemi, eşitçiliği içinde barındıran bir erdemdir; Stoizm felsefesi herkesin değerlerden eşit pay alması gerektiğini savunur. Kısacası, Stoisizm felsefesi adalet erdemi ile ahlak, eşitlik, nezaket ve tarafsızlığın getirdiği bilgeliğin davranışlara yansımasını savunur. Stoizm felsefesinin savunucuları “doğru şeyi yapma” tutumunu her şeyin üstünde tutarlar.
Bilgelik (Phronesis)
Bilgelik, Stoizm felsefesinin temel erdemlerinden bir diğeridir. Stoizm felsefesindeki diğer birçok element gibi bilgelik erdemi de teorik veya düşünsel olmaktan ziyade, yaşanan ve uygulanan bir tutumdur aslında. Bilgelik erdemi, “pratik bilgelik” olarak da tanımlandırılır. Stoizm felsefesi der ki bir insanın bilgi sahibi olması yeterli değildir; insan bilgeliğini etik ve ahlaki yaşam tarzını ortaya koyarak yaşamalı ve ona hayat vermelidir. Bilgelik erdemi, sağduyu olarak da görülebilir çünkü pratik bilgelik bir insanın iyi ve kötü ayrımında, yapılması gerekilen ve yapılmaması gerekilen davranışların ayrımında, başkasının göremediği büyük resmi görebilmekte kullanılan beceridir.
Dürüstlük
Birçok kaynak dürüstlük erdemini Stoizm felsefesinde ayrı bir erdem olarak saymaz, çünkü dürüstlük, adalet erdeminin içinde var olan bir duruştur. Ancak başka kaynaklar bu erdemi diğer dört temel erdemin yanına koyarlar. Stoizm felsefesinde karşımıza çıkan diğer bütün konseptler gibi, dürüstlük erdeminde de düşünsel anlayıştan çok pratik olarak görülmesi gerektiği vurgulanır. Dürüstlük erdemi en temelinde der ki, bir insanın karşısına ne çıkarsa çıksın, insan kendi dürüstlüğünü terk etmemeli, dürüstlüğünden taviz vermemelidir. Bu erdemin içinde diğer dört erdem de az çok görülüyor: karşımıza çıkan bize korku veren durumlarda cesaret erdemimiz bizi sakin ve ılımlı tutar ve dürüstlüğümüzden ödün vermeyiz, ölçülü olma erdemimiz kendi kendimizi değerlendirmemiz ve kontrol etmemizi sağlarken kendimizi dürüst tutmamıza yardımcı olur, adalet erdemimiz herkese karşı adil ve dürüst olup hep doğru olanı yapmamıza yardımcı olur, bilgelik erdemimiz de doğru ve dürüst olanı bilip bunları kendi davranışlarımıza yansıtmamızda yardımcı olur.
Eğitim süresi: 36 Saat
Eğitim şekli: Yüzyüze/Online
SERTİFİKALI
Eğitime katılmak ve detaylı bilgi almak için başvurunuz.
Stoacı Koçluk
Etkili İletişim/Konuşma. Ted gibi konuş.
Sosyal bir varlık olan insanın kendisini tanıması, geliştirmesi ve geri bildirim alarak kendini değerlendirmesinde geliştirilen iletişim teknikleri önemli katkılarda bulunmuştur. Kişiler arasındaki iletişim ilk olarak akla sözlü iletişim olarak gelse de aslında vücut dili, jest ve mimikler iletişimde en etkili unsurlardandır. İletişim becerilerini etkili kılmanın yolu dinleme, diksiyonun güzel kullanımı, sesinizi iyi kullanma, beden dilinin doğru yönetimi ve karşımızdaki kişiyle iletişimde kalmak iletişim becerilerinin faktörlerini oluşturur.
Etkili İletişim Neden Önemlidir?
Etkili iletişim kurmak ekip çalışmalarının verimli geçmesini olumlu yönde etkiler. Etkili iletişim becerilerine sahip olan insanlar özgüvenini yüksek tutar ve bu durum ikna kabiliyetlerini de geliştirir. İnsanların gözünde olumlu bir ön izlenim bıraktıklarından kurulan iletişim hem kaliteli hem de efektif hal alır. İletişim gücü kuvvetli olan insanlar doğru iletişim kuramayan kişilere göre her konuda daha avantajlı olur.
Etkili İletişim Nasıl Kurulur?
Olması gereken, her alanda her birimle sağlıklı iletişim kurmak için bazı temel doğruları edinmek gereklidir. İletişim sürecini hazırlayan, başlatan ve ileten kişiye genel olarak gönderici adı verilmektedir. Gönderici iletişimin en önemli öğesidir. İletişim göndericisiz gerçekleşemez. İletişimde en önemli sorumluluk göndericiye aittir. Kişilerin etkili bir şekilde iletişim kurabilmeleri için bazı önemli noktalara dikkat etmeleri gerekmektedir. Etkin dinleyici olmak.
Retorik bilgisi
Hoşgörülü ve önyargısız olabilmek
Empati kurabilmek
Beden dili, hitap, ses tonu ayarlamak
Kendimizi doğru ifade edebilmek
Eleştiriye açık olmak
Doğal olmak
Güven verici ve tutarlı ifadelerde bulunmak
Uzlaşmacı ve yapıcı yaklaşım izlemek
TedX gibi konuş?
Etkili iletişim ve konuşma konusunda kendini geliştirmek isteyen herkesin hayalidir Tedx konuşması yapmak. O güne hazır olmak isteyenler için bu eğitim. Retorik temelli bir eğitimle birlikte bu hayalinize ulaşmak için önemli bir atmış olacaksınız.
Eğitim süresi: 9 Saat
Eğitim şekli: Yüzyüze/Online
Eğitime katılmak ve detaylı bilgi almak için başvurunuz.
Ekip Yönetimi
İnsan yönetiminin içinde yer alan herkesin ekibini etkin şekilde yöneterek mutlu, başarılı ve üretken bir ekibe sahip olabilmesi ve bunların neticesinde başarılı iş çıktıları almasını sağlayan bir eğitimdir.
Ekip yönetimi eğitimi liderlik yaptığınız insanların karakteristik özellikleri ve şirket beklentilerini bir arada yönetme sanatıdır. Bu iki konuyu başarıyla yöneten liderler her zaman fark yaratmaktadır. Ekip yönetimini iyi yapamayan liderlerin ekip üzerindeki etkisi azalarak hakimiyetini kaybettiği görülmektedir.
Ekip Yönetimi Eğitimi
İlk yardım seviyesinde psikoloji bilgisi
Giriş seviye koçluk eğitimi
Stoacı liderlik
Geri bildirim
Delegasyon
İş takibi
Proje yönetimi
Duygusal Zeka
Zaman yönetimi
Stres yönetimi
Bu eğitimi alan ya da almayı düşünenler için Stoacı Liderlik eğitimini almalarını tavsiye ediyoruz.
Eğitim süresi: 9 Saat
Eğitim şekli: Yüzyüze/Online
Eğitime katılmak ve detaylı bilgi almak için başvurunuz.
Terfi Görüşmelerine Hazırlık
İş hayatında kariyerini yükseltmek isteyen bireylerin en ihtiyaç duyduğu şey bir kariyer yönetimi ve kariyer görüşmelerinde kendini nasıl ifade etmesi gerektiğini iyi bilmesidir.
Ne yaptığınız kadar bunu nasıl anlattığınız çok önemlidir. İş hayatında yaptığınız projeler ve fark yarattığınızı düşündüğünüz alanları görüşmede doğru ve etkili şekilde ifade etmeniz gerekmektedir. Flu bir resim karşı tarafa anlamlı gelmeyecektir.
Terfi Görüşmelerinde Sık Yapılan Hatalar
Doğallıktan uzak kalma
Olmadığınız şekilde kendini gösterme
Fark yaratılan alanların net ifade edilememesi
Pozitif katkının net gösterilmemesi
Analitik ve duygusal zekanın gösterilmemesi
Görüşme dışı konuların görüşmede konuşulması
Bu eğitim size ne kazandıracak?
Yeni bir çalışma sistemi
Etkili proje ve iş yönetimi
Güçlü yönlerinizin etkileyici şekilde ortaya çıkarılması
Daha güçlü bir imaj
Terfi mülakatında rakiplerinize fark atmak
Derinlemesine yönetim
Delegasyon ve zaman yönetimi
Etkili iletişim ve konuşma
Eğitim sonrasında teslim edilmek üzere proje ödevleri ve ödevlerin geri bildirimi.
Eğitim süresi: 9 Saat
Eğitim şekli: Yüzyüze/Online
Eğitime katılmak ve detaylı bilgi almak için başvurunuz.
Mülakatlara Hazırlık
İş görüşmesine gireceksiniz ve nasıl bir iletişim kuracağınız konusunda soru işaretleriniz varsa bu eğitim tam size göre. Nasıl birisi olduğunuzu kendinizi nasıl ifade ettiğiniz anlatacaktır. Sorulara verecek olduğunuz cevaplar, ifade ve muhakeme yeteneğiniz, görünüşünüz, bilgi seviyeniz işe kabul aşamasında en önemli etmenlerdir.
Birçok aday başarılı bir görüşmesi gerçekleştiremediği için istediği işe girememektedir. İş görüşmesi tamamen profesyonel bir görüşme olup sizin etki alanınızla şekillenmektedir.
Alacak olduğunuz eğitimle şimdi ve sonrasındaki tüm iş görüşmelerine nasıl hazırlanacağınızı çok iyi öğrenmiş olacaksınız.
Eğitimiz online alabilecek olduğunuz gibi yüz yüze danışmanlık alma şansına sahipsiniz.
Mülakatlarda en çok sorulan sorular?
Bana kendinizden bahsedebilir misiniz? ...
Hayalinizdeki meslek nedir? ...
Önceki işinizden neden ayrıldınız? ...
En zayıf noktanız nedir? ...
Güçlü yönleriniz nelerdir? ...
Şirketimiz hakkında ne biliyorsunuz? ...
Sizi neden işe alalım? ...
Meslektaşlarınız sizin hakkınızda ne diyor?
Eğitim süresi: 6 saat
Eğitim durumu: Online/Yüz yüze
Eğitime katılmak ve detaylı bilgi almak için başvurunuz.
Sunum Teknikleri
Etkili Sunum Teknikleri Eğitimi, işverenler, profesyoneller, yöneticiler, satış ve pazarlama uzmanları, ürün tanıtımı yapanlar, sunum tekniklerini geliştirmek isteyenler ve öğrenciler gibi birçok kişiye hitap ediyor. Bu eğitimle, sunum becerilerinizi ve yeteneğinizi geliştirerek, iş hayatınızda veya eğitim hayatınızda daha başarılı olabilirsiniz.
Eğitim İçeriği
- Etkili Açılış
- İletişim Becerilerinin Geliştirilmesi
- Anlatım ve Doğru Sözcükler
- Etkin Dinleme
- Beden Dilinin Etkin Kullanımı
- Grubu Canlı Tutma
- Soru Sorarak Etkileşim Yaratma
- Açık Uçlu ve Kapalı Uçlu Sorular
- Soruları Karşılama
- Zor Katılımcıları Yönetme
- Eleştiri ve Öfkeli Tutumları Karşılama ve Sakinleştirme
- Zaman Yönetimi
- Eğitim Geri Bildirimlerinin Alınması
- Etkili Kapanış
- Soru - Cevap
Eğitim süresi: 6 saat
Eğitim şekli: Online/Yüz yüze
Eğitime katılmak ve detaylı bilgi almak için başvurunuz.